20 Şubat 2013 Çarşamba

BİR ÖYKÜ YAZALIM MI?

Kitabın başlığını görür görmez heveslendim, hemen aldım. Sevinçle koşan bir çocuk elinde kalemi ve defteriyle gülümsüyordu bana. Kitabı kızımdan önce ben okudum.

Cemil Kavukçu'nun Can yayınlarından çıkan romanı çocukları Fatoş'un öykü yazma serüvenine davet ediyor. Can yayınlarının güzel bir tarafı kitabın arka tarafında yaş grubunu belirtmesi. Kızım daha sekiz yaşında, kitapta ise 9-12 yaş aralığı verilmiş.

Ama kızım büyük bir ilgiyle okudu. Sonra da bana, keşke bizim okula bir yazar gelse, dedi..

Evet, hikayemizde tahmin edeceğiniz gibi Fatoş'un okuluna bir yazar geliyor ve çocuklara öykü yazmanın inceliklerini anlatıyor. Hem Fatoş'un sevinçlerine ortak oluyoruz hem de Fatoş'un nasıl öykü yazdığını okuyoruz kitapta.

Bir yanının hiç büyümediğini, hep çocuksu hayallerini yazdığını belirten Cemil Kavukçu'dan hoş bir çocuk romanı. Özellikle kitapta geçen "sözcüklerle resim yapmak" sözü etkileyici...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder